۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

داستان های الاهیسم - به روایت شاگردان استادایلیا





این داستان‌ها شامل مجموعه‌ای است كه بر اساس رؤیاهای بنیادی و نمادهای اسطوره‌ای شكل گرفته و هر كدام از داستان‌ها علاوه بر مفاهیم پایه و مشترك، نظیر تسلیم و خدمت به خداوند، عشق الهی، توجه به خداوند و از خود گذشتگی برای خدا، دارای طیف و دسته‌ای از تعلیمات اختصاصی می‌باشد. خواندن عمیق هر یك از داستان‌ها به فهم تعلیمات خاص و عمومی مستتر در داستان منجر شده و راه ارتباط درونی انسان را هموارتر می‌كند. درواقع می‌توان گفت كه هر یك از داستان‌های الاهیسم حاوی بخش معینی از تعلیمات الاهیسم باطنی است كه البته بصورت فشرده و غالباً از طریق تصاویر رؤیا بیان گردیده است.
بعنوان مثال داستان‌هایرؤیای راستین، رؤیای راهست این و باغبان الهی[1] هر كدام به ترتیب دارای دسته تعلیمات مسافر حق، فدایی حق و مبارز حق است. در داستان رؤیای راستین، موضوع مهاجر بودن روح انسان و هجرتگاه بودن زمین، بصورت نمادین، از طریق داستان قوهای مهاجر مورد بحث قرار می‌گیرد... در باغبان الهییكی از روش‌هایه مبارزه موفق با نفس و مكر‌های شیطانی به تصویر كشیده می‌شود...
هر یك از داستان‌های الاهیسم علاوه بر تعلیمات خاص خود، بیانگر ابعادی از تعلیمات عمومی است و زوایایی از آموزش‌های عمومی را آشكار می‌سازد.





[1] شرح و تفسیر این داستانها، توسط خانم ها شباب حسامی (پِریا) و نازی حسامی (شیوا) و آقای امیررضا الماسیان صورت گرفته است. از دیگر آثار منتشره و در دست چاپ خانم شباب حسامی (پِریا) می توان به كتاب دوازده انجیل و همچنین كتب نوح آموز، اخبار و یافته ها، مقالات باطن گرا، آیین قضاوت، تفاسیر بسم الله الرحمن الرحیم، كلمات بزرگان، پیش بینی های سیاسی و رخدادها، و هوئیم اشاره كرد كه تحت راهبرد و یا توسط ایشان و عمدتاً با همكاری خانمها نازی حسامی (شیوا) و دكتر پریس كی نژاد و در مواردی، برخی اعضای گروه تحقیقاتی ال یاسین، تهیه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر